18.oktobrī iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 8.-9.klašu skolēni devās mācību ekskursijā uz Daugavpili. Ekskursijas galvenais mērķis- bagātināt skolēnu pieredzi Latvijas vēsturē un kultūrā, attīstīt izzināšanas prasmes, kā arī rosināt domāt par karjeras jautājumiem.
Ekskursijas sākumā apmeklējām vienu no interesantākajiem apskates objektiem Daugavpilī- Daugavpils cietoksni. Gide mums sniedza īsu ieskatu cietokšņa vēsturē, bijušās ūdens pacelšanas ēkas un cietokšņa vēstures ekspozīcijas, Nikolaja vārtu un 1.krasta lunetes kordegardes apskati.
Mūsu ceļojuma turpinājums bija Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzejs, kur skolēnus gaidīja programma “Senā skola”. Tās laikā bērnus iepazīstināja ar to, kā skolēni mācījās skolā 19.gadsimtā un 20.gadsimta pirmajā pusē. Mēs papildinājām zināšanas par skolu vēsturi, pētot dažādu gadsimtu izglītības dokumentus (liecības, atestātus, dienasgrāmatas, uzslavas rakstus). Gan mēs, skolotājas, gan skolēni piedalījās glītrakstīšanas un vizuālās mākslas stundās: rakstījām ar tinti, spalvaskātiem un oglēm latviešu un latīņu valodās.
Paldies visiem par skaisti pavadīto dienu!
12.oktobrī Tiskādu pamatskolas 1.-4.klašu skolēni iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās izzinošā ekskursijā uz Ludzu, kur apmeklēja Ludzas Novadpētniecības muzeju un Ludzas amatnieku centru, kā arī uzkāpa Ludzas pilskalnā, lai aplūkotu pilsētu no augstuma rudens krāšņumā.
Ludzas Novadpētniecības muzejā skolēniem bija iespēja ieskatīties vēsturē,apskatot daudzveidīgās senās mājas un mūsu senču dzīves apstākļus. Taču galvenais muzeja apmeklējuma mērķis bija muzejpedagoģiskā programma par savvaļas dzīvniekiem un putniem. Meža mātes pavadījumā mūsu skolēni devās aizraujošā ceļojumā pa dzīvnieku un putnu valsti. Bērni ieguva priekšstatu par Latvijas savvaļas dzīvniekiem un to dzīvesveidu, attīstīja savas komunikatīvās spējas. Meža māte papildināja savu stāstījumu ar folkloru un literāras darbiem, tādā veidā veicinot skolēnu interesi ne tikai par dabaszinībām, bet arī par literatūru. Skolēni ar lielu zinātkāri klausījās aizraujošā stāstījumā un aktīvi piedalījās spēlēs, kā arī atbildēja uz jautājumiem. Ceļojums dzīvnieku un putnu valstībā bija neaizmirstams.
17. oktobrī Tiskādu pamatskolā norisinājās sporta svētku pasākums 5.-9.klasēm, kurā piedalījās apmēram 55 bērni. Šo sporta vakaru organizēja Skolēnu pašpārvalde. Sporta svētkos tika organizētas 3 dažādas aktivitātes – sacensības volejbolā, dambretes turnīri un slidošana Rēzeknes Olimpiskajā centrā.
Mēs – Skolēnu pašpārvalde - esam priecīgi, ka varējām organizēt Sporta svētkus, padarīt mūsu skolas dzīvi veselīgāku, jautrāku un interesantāku.
Paldies skolas administrācijai, skolotājām Irīnai Ščerbakovai, Ļudai Ščemeļovai un Viktoram Kovaļovam par atbalstu pasākuma organizēšanā, kā arī mūsu šoferim Ēvaldam Laizānam .
Skolēnu pašpārvalde
13.oktobrī 5.-7. klašu skolēni ar iniciatīvas "Latvijas skolas soma" atbalstu apmeklēja izglītojošo un interaktīvo centru "Dzelzceļš un Tvaiks" Gulbenes dzelzceļa stacijā – vēsturiskā ēkā, kas ir Latvijas kultūrvēsturiskā un industriālā mantojuma attīstības liecība.
Skolēniem bija iespēja izzināt vēsturisko mantojumu gan ekskursiju vadītāju stāstos, gan apskatot vēsturiskos eksponātus. Viņi arī ar lielu interesi un aizrautību izzināja dzelzceļa nozares vēsturi, attīstību un specifiku.
Centrā skolēni iepazina dzelzceļa profesiju daudzveidību. Viņi varēja iejusties dzelzceļa mašīnistu lomā, kā arī iegūt biļeti braucienam uz sev izvēlētu sapņu galamērķi vai fotogrāfiju kā vēsturiskās lokomotīves vadītājam. Skolēni varēja iepazīt dzelzceļa profesijas, uzzināt par lokomotīvju attīstību un pasaulē modernāko un ātrāko vilcienu (paši mēģināja vadīt tāda vilciena maketu, lai tas sasniegtu ātrumu 600 km/h. Skolēniem arī atgādināja par drošību un praktiski pierādīja, ka, ejot pa dzelzceļu un klausoties mūziku austiņās, vilciena tuvošanos var sadzirdēt tikai pēdējā brīdi.Centrā bija iespēja noskaidrot, izmēģināt un redzēt, kā darbojas dīzeļdzinējs, trīša mehānisms un izbaudīt daudzas citas aizraujošas aktivitātes. Kopumā skolēniem ļoti patika šī ekskursija, jo bija daudz iespēju iesaistīties praktiskās aktivitātes.
Mācību nedēļa pirms rudens brīvdienām mūsu skolā noslēdzās ar erudītu spēli “Vai tu pazīsti Latviju?”
Sacentās 5.-9.klašu komandas, atbildot uz jautājumiem par Latvijas vēsturi, ģeogrāfiju, zinātni, sportu, kultūru un mākslu. Mēs kopā jautri pavadījām laiku, uzzinājām daudz jauna un interesanta par mūsu dzimteni. Skolēniem bija daudz atklājumu un izaicinājumu.
Vēlos izteikt pateicību visiem spēles dalībniekiem!
Īsi pirms rudens brīvdienām no 17. līdz 21. oktobrim Tiskādu pamatskolā, tāpat kā citās Latvijas skolās norisinājās karjeras nedēļa, kuru organizēja Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) sadarbībā ar reģionālajiem partneriem. Šogad Karjeras nedēļa atzīmē savu desmitgadi un ar saukli “Uzņēmējspējas – tavas superspējas!” aicināja skolēnus izzināt un attīstīt savas uzņēmējspējas.
Mērķi:
o Saistošā veidā sniegt primārajai mērķauditorijai praktisku informāciju par uzņēmējspēju attīstīšanas nepieciešamību veiksmīgas karjeras veidošanā.
o Veicināt mērķauditoriju izpratni par saistību starp skolā apgūstamajām zināšanām, prasmēm, uzņēmējspēju attīstīšanu un karjeras veidošanu.
o Sekmēt karjeras izglītības integrēšanu mācību procesā izglītības iestādēs.
Lai veicinātu skolēnu, pedagogu, vecāku un ikviena izpratni par uzņēmējspējām – jauniešu superspējām, šajā Karjeras nedēļā notika vairāki VIAA organizētie pasākumi.
Pēc Valsts prezidenta ierosinājuma 15.oktobrī tiek svinēta Valsts valodas diena. Arī mūsu skolēni godināja latviešu valodu kā vienīgo mūsu valsts valodu. Mēs noskatījāmies Latviešu valodas aģentūras video materiālus "Latviešu valodas stāsts" un "Es runāju latviski". Bērni zīmēja dāvanas un rakstīja novēlējumus latviešu valodai. Paldies visiem, kas piedalījās un aizdomājās par latviešu valodas lietojuma paradumiem. Mīlēsim un lietosim latviešu valodu!
2022.gada novembrī Tiskādu pamatskolas sākumskolas skolēniem, kuri nodarbojas pagarinātās dienas grupā, tika iegādāti dažādi konstruktori modelēšanai un konstruēšanai. Projekta īstenošanai skolai tika piešķirts Rēzeknes novada pašvaldības finansējums 485,00 EUR apmērā materiālās bāzes papildināšanai tehniskās jaunrades aktivitātēm. Konstruktori mērķtiecīgi tiek izmantoti skolēnu tehniskās jaunrades pilnveidošanai un attīstīšanai. Pagarinātās dienas grupā skolēni mācās strādāt ar instrukcijām un shēmām, veido un konstruē jaunus priekšmetus no konstruktoru daļām. Skolēni organizē savu darbu izstādes, viņiem tiek attīstītas sadarbības un komunicēšanas prasmes. Projekta mērķis un uzdevumi ir sasniegti. Ir pilnveidota pagarinātās dienas grupas materiāli tehniskā bāze ar konstruktoriem. Iegādātie konstruktori tiek izmantoti skolēnu tehniskās jaunrades prasmju pilnveidošanai un attīstīšanai. Skolēniem tiek veicināta interese par modelēšanu un konstruēšanu, tiek attīstīta viņu loģiskā domāšana un radošums. 1.-4.klašu skolēni ar aizrautību un interesi nodarbojas ar konstruktoriem, lietderīgi pavada brīvo laiku skolā pēc mācību stundām un pagarinātās dienas grupā.
Skolas direktore Olga Miseviča
Fotogrāfiju autores Ļubova Ņemņaseva un Gaļina Žugunova
No 2018.gada 1. septembra līdz 2021. gada 31. augustam Tiskādu vidusskolā notika ERASMUS+ projekta “Zwischen den Kulturen” īstenošana. Projekta dalībvalstis bija Rumānija, Turcija un Latvija.
Projekta galvenais mērķis - komunikācijas un vācu valodas zināšanu uzlabošana, skolēnu un pedagogu informācijas komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas prasmju pilnveidošana, skolēnu vispārējo zināšanu par dažādu valsts kultūrām uzlabošana, tolerances audzināšana, sadarbības prasmju veicināšana.
Katras mobilitātes laikā projekta dalībnieki piedalījās tādās tematiskās aktivitātēs kā “Raksturīgi manai valstij”, “UNESCO ceļojumu objekti”, “Izglītības sistēma valstī”, “Manas valsts personības”, “Reliģija un kultūra”, “DACH valstis”, “Informācijas komunikācijas tehnoloģijas” , "Sports". Aktivitāšu īstenošanā tika izmantotas dažādas metodiskas formas un paņēmieni: prezentācijas, izstādes, viktorīnas, kolāžas, filmas, krustvārdu mīklas, darba lapas, konkursi, sporta sacensības, žurnālu lasīšana, jauniešu literatūras lasīšana un uzdevumu izpildīšana, pārrunas, dialogu veidošana, aprakstu veidošana, audioierakstu veikšana, interaktīvas spēles, teātra izrādes, jauno datorprogrammu apgūšana, e-grāmatas veidošana u.c. Dokumentālo ceļojumu ietvaros skolēni pētīja Rumānijas, Turcijas un Latvijas ievērojamākās vietas, apskates objektus, katras valsts kultūras mantojumu. Skolēni un pedagogi veica sava darba pašvērtējumu un aktivitāšu vērtējumu.